L'Ajuntament d'Olot facilitarà tots els recursos i eines necessàries per la consulta del 9N

El ple de l'Ajuntament d'Olot ha aprovat una moció en la qual mostra el suport a la convocatòria de la consulta sobre la independència del 9 de novembre de 2014 i va més enllà, i s'ha compromès a 'facilitar tots els recursos i les eines necessàries per fer-la possible'. La moció s'ha aprovat amb els vots a favor de CiU, PSC i ERC, mentre que el PP i PxC hi han votat en contra.

El text aprovat, que recorda que enguany se celebren 5 anys de la primera consulta popular, realitzada a Arenys de Munt, també dóna ple suport al Parlament de Catalunya i als partits polítics que donen suport a la convocatòria i a la materialització de la consulta del 9N 'dins el marc legal que és la Llei de consultes populars no refrendàries i participació ciutadana, aprovada pel Parlament de Catalunya, ja que respon a la voluntat majoritària del poble català i dels seus representants'.

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) d'Olot, que no té representació al ple, ha manifestat el seu suport a la moció i ha instat al govern de la Generalitat i a l'equip de govern de l'Ajuntament d'Olot a convocar i realitzar la consulta independentment del que digui el Tribunal Constitucional espanyol i ha fet una crida a desobeir qualsevol llei injusta que negui els drets democràtics del poble català.