L'Ajuntament de Sant Joan les Fonts veta les assemblees obertes de la CUP

L'equip de govern de CiU vol evitar que la CUP realitzi el procés d'assemblees obertes previst arreu del poble de Sant Joan les Fonts. En una decisió del tot arbitrària, l'Ajuntament prohibeix a la CUP utilitzar espais municipals que fins ara havia utilitzat sense cap problema i de forma gratuïta. La CUP de Sant Joan ja ha presentat un recurs per capgirar la situació.

La formació assembleària tenia previst realitzar quatre assemblees obertes repartides pels diferents pobles que conformen el municipi: Sant Joan les Fonts (31/01 i 27/03), La Canya (06/03) i Begudà (14/03). L'objectiu d'aquestes trobades era establir ponts de diàleg on debatre, posar en comú i proposar solucions a les problemàtiques concretes del municipi, tal com s'ha vingut fent des que es va constituir la CUP al municipi.

Presentades les corresponents instàncies a l'ajuntament (15/01/2014 amb el núm. de registre 66), tres dies abans de la primera assemblea oberta l'equip de govern ens va respondre negant l'ús dels espais demanats, adduint que les assemblees són actes de 'campanya electoral'. L'única alternativa que es dóna és utilitzar el centre socio-cultural pagant 50€ per cada assemblea oberta.

En un comunicat, la CUP de Sant Joan les Fonts n'ha denunciat la censura i ha manifestat que no entén el canvi de criteris de l'Ajuntament, que fins ara havia cedit els espais municipals demanats sense cap cost, i lamenta que es consideri que les assemblees obertes són un acte electoral. 'Sembla ser que per alguns anar a escolar l'opinió del poble ja és electoralista', afirma el comunicat.

Finalment, la CUP ha demanat a l'equip de govern que es faci enrere en aquest intent d'impedir el debat i l'autoorganització de la gent del poble i ha recordat que 'la participació ciutadana, la llibertat d'expressió i reunió són drets inqüestionables en  qualsevol societat democràtica'.