La policia municipal d'Olot confisca l'urna i 200 vots del Multireferèndum

Unes 40.000 persones arreu de Catalunya van participar diumenge passat en el Multireferèndum, una convocatòria popular realitzada per desenes d'entitats d'arreu del territori, entre altres: Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH), Candidatura d'Unitat Popular (CUP), Procés Constituent, Unitat Contra el Feixisme i el Racisme (UCFR), Riudaura Junts Contra el Fracking, Aturem el Fracking de Catalunya, Agrupació Naturalista i Ecologista de la Garrotxa (ANEGx), Xarxa per la Sobirania Energètica i Estelada 2014.

A la Garrotxa, dos pobles van tenir una mesa del Multireferèndum: Riudaura i Olot. A Riudaura, un centenar de persones van exercir el seu dret a vot durant tot el dia, sense cap problema, mentre que a Olot, Mossos d'Esquadra i Policia Municipal van fer-hi acte de presència en diversos moments del dia, fins arribar al punt d'impedir que es continués celebrant el Multireferèndum i de confiscar l'urna i els dos-cents vots que hi havia fins al migdia.

A primera hora del matí, primer Policia Municipal i després Mossos d'Esquadra, van passar per la mesa del Multireferèndum per comprovar que no s'estigués incomplint cap norma de la llei electoral: Una distància prudencial amb els col·legis electorals, absència de simbologia política o partidista, etc. Tots dos cossos de policia van identificar els membres de la mesa i tot seguit els van donar el vist-i-plau per continuar.

A mig matí, però, la Junta Electoral de Girona va enviar un fax a la Junta Electoral d'Olot obligant a desmantellar la mesa del Multireferèndum que hi havia a la ciutat, acatant la sentència que havia emès la Junta electoral central espanyola, que prohibia el Multireferèndum per motius polítics. Després d'això, els dos cossos policials van tornar a la mesa de votació per demanar als seus membres que desmuntessin. Les persones de la mesa, però, van explicar-los que havien presentat un recurs contra la sentència, perquè el que estaven fent era legal, i els van demanar que esperessin a la resolució del recurs, abans de posar fi a la consulta.

No va ser fins quarts de tres del migdia que la Policia Municipal es va presentar a la mesa amb la intenció definitiva de desmuntar-la, si no ho feien els organitzadors. Les persones de la mesa, novament, es van negar a desmuntar per voluntat pròpia perquè consideraven que tenien tot el dret a fer el que estaven fent, i veient això la Policia Municipal va decidir precintar l'urna i confircar-la juntament amb els 200 vots i totes les paperetes que encara no s'havien utilitzat.

La CUP ha mostrat el seu rebuig a l'actuació de la Policia Municipal i ha demanat explicacions a l'Ajuntament d'Olot, ja que aquest ha estat l'únic municipi de Catalunya on la policia local ha retirat i confiscat l'urna i els vots del Multireferèndum. A la vegada, la CUP ha alertat que una sentència de la Junta electoral espanyola es podria repetir durant la consulta del 9N, i que no és un bon precedent el fet que en aquesta consulta s'hagi acatat abans la decisió política d'un tribunal espanyol que no pas la voluntat del poble de Catalunya i els principis més elementals de la democràcia.