La CUP escull les 5 persones que encapçalaran la llista a Olot a través d'una assemblea oberta

Les cinc persones que encapçalaran la llista electoral de la CUP a Olot seran: Mireia Tresserras, Lluís Rubió, Anna Descals, Raül Massanella i Lluís Riera. S'han escollit a partir d'un procés participatiu on han participat prop de cent persones, a través de la pàgina web i les diferents assemblees obertes. La CUP ha posat èmfasi en la importància del treball en equip i ha manifestat que seran una alternativa a les lògiques delegacionistes i de lideratge a les quals ens té acostumats la política tradicional.

La resta de la llista electoral s'elaborarà a través de les persones que hagin acceptat la proposta realitzada a través del mateix procés participatiu, on van sortir 82 noms d'olotines i olotins i actualment gairebé totes ja han contestat la petició de la CUP. L'ordre definitiu s'aprovarà en una assemblea oberta que es convocarà properament.

LES 5 PRIMERES PERSONES DE LA LLISTA DE LA CUP A OLOT

Mireia Tresserras Fluvià (43 anys). Gestora cultural i professora de la UdG. Codirectora de l'empresa Educ'art serveis i educatius i culturals des de 1997. És membre de l'Associació d'Olotines i Olotins per a la convivència, l'Associació d'educació natural i cultural Verd Volcànic, l'Associació cultural La Gran Buf organitzadora del Festival Wevoo, l'Associació ConArte Internacional i l'Associació artística Les Crusans. Membre de la Càtedra UNESCO de Polítiques Culturals i Cooperació de la Universitat de Girona. A la UdG, imparteix l'assignatura “Pedagogia Cultural i de la Comunicació” al Grau de Pedagogia, és consultora del Màster de Gestió Cultural de la UOC-UdG-UIB en l'assignatura 'Agents culturals' i tutora i professora del Postgrau d'Educació i Cultura.

Lluís Rubió Amargant (30 anys). Educador social. Actualment, Dinamitzador Juvenil a l'IDEAL espai per a Joves, de l'Institut Municipal d'Educació i Joventut (IMEJ). També ha treballat d'Educador Social en CRAE'S, UEC'S i Centre Oberts. En l’àmbit associatiu, ha sigut membre de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH), monitor voluntari d’Esplais de la Garrotxa, membre de la Comissió de Festes del Tura d’Olot, membre de l’associació cultural La Greda, membre de La Garrotxa Decideix (entitat organitzadora de les 21 consultes populars sobre la independència a la nostra comarca), membre de Maulets i membre de la CEPC, del Consell d’Estudiants i la colla castellera de la UVic.

Anna Descals Tresserras (40 anys). Educadora social. Treballadora del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa al serveis socials bàsics, al servei de joves. Psicòloga i terapeuta familiar. Membre de Cercles de teràpia familiar. Voluntària durant molts anys a Esplais de la Garrotxa i de Monitors Cooperants d'Olot. Actualment membre d'UCFR (Unitat contra el Feixisme i el Racisme).

Raül Massanella i Quiles (48 anys). Professor de llengua catalana i literatura a l'institut Germans Vila Riera de Camprodon. Va ser president d'Òmnium Cultural de la Garrotxa durant 8 anys. És secretari d'Estelada 2014 des de fa deu anys i ha organitzat desenes de xerrades i activitats per difondre el missatge independentista a tothom. L’any 2011 va ser cap de llista pel partit assembleari Alternativa per la Garrotxa, formació que va incorporar-se orgànicament al projecte de la CUP a partir de l’any següent.

Lluís Riera Callís (35 anys). Pastisser. Ha exercit aquest ofici en diferents sectors. Fa 7 anys que va obrir Cacau Pastisseria al centre d’Olot i recentment ha obert una segona pastisseria en format de cooperativa de treballadors. És militant de la CUP i de la CNT. Ha participat en la creació de Tràmec (Xarxa de Productors Agroecològics de la Garrotxa), l’associació cultural La Greda i l’Ateneu Popular 217. Fou membre del BEI, la CEPC, Maulets i el Casal independentista de la Garrotxa. Col·labora amb l’Associació de Veïns del Nucli Antic.