La CUP dóna suport a la moció contra el tancament progressiu de l'Escola-Llar

L'Associació de Mares i Pares (AMiPA) de l'Escola-Llar ha decidit presentar una moció per què l'Ajuntament d'Olot emprengui les mesures necessàries per evitar el tancament progressiu de l'escola, tal com ha denunciat la comunitat educativa del centre durant aquests darrers mesos.

Entre les mesures que proposa l'AMiPA del centre, hi ha la necessitat de fer difusió de la tasca que realitza el centre -tant a nivell de barri com de comarca-, la possibilitat de realitzar activitats de lleure a les instal·lacions de l'escola i fins i tot la possibilitat d'augmentar el nombre d'estudis fins a 4t d'ESO.

A més, des de l'AMiPA de l'Escola s'insta al Departament d'Ensenyament a prioritzar el manteniment de línies públiques davant de línies concertades, en cas que calgui suprimir-ne alguna. Tot plegat, per evitar el tancament progressiu de l'esvola, que fins fa unes setmanes semblava un fet consumat, si no hagués estat per la mobilització de la comunitat educativa.

La CUP, per la seva banda, vol mostrar tot el suport a la moció i denuncia la manca d'informació que ha envoltat el possible tancament de l'escola. A la vegada, exigeix que les administracions públiques vetllin pel manteniment de totes les línies públiques de primària i que s'estableixin els mecanismes necessaris per a garantir-ne la qualitat.

Finalment, manifesta la seva preocupació perquè la situació de l'Escola-Llar no és un fet aïllat, sinó que es repeteix arreu del país, on hi ha desenes d'escoles públiques que corren el perill de tancar-se, ja sigui immediatament o de forma progressiva, a causa de les retallades i del deteriorament general de l'educació pública.